برای پیشگیری از افزایش فشارخون و كلسترول خون مصرف غذاهای شور و چرب مانند پنیر پیتزا، چیپس، ترشی جات، خیارشور، انواع سس(كچاپ، مایونز و ...) و سیب زمینی سرخ كرده كه معمولا " به همراه غذاهای آماده مصرف می‌شوند را كاهش داد.

مصرف میوه و سبزی با غذا‌های آماده اثرات سرطان‌زایی آن را كاهش می‌دهد
سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه گفت: مصرف میوه و سبزی با غذا‌های آماده اثرات سرطان‌زایی آن را كاهش می‌دهد و می‌تواند ویتامین‌های لازم را برای بدن تأمین كند.

فرزانه صادقی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: براى كاهش اثرات مضر همراه غذاهای آماده میوه و سبزی مصرف شود، علاوه بر اینكه مصرف این مواد و اثرات مضر مواد سرطان‌زا كه با مصرف زیاد غذاهای آماده وارد بدن شده و در بدن انباشته می‌شود را خنثی كند.

این متخصص نغذیه اضافه كرد: برای پیشگیری از افزایش فشارخون و كلسترول خون مصرف غذاهای شور و چرب مانند پنیر پیتزا، چیپس، ترشی جات، خیارشور، انواع سس(كچاپ، مایونز و ...) و سیب زمینی سرخ كرده كه معمولا " به همراه غذاهای آماده مصرف می‌شوند را كاهش داد.

صادقی گفت: انواع چاشنی‌ها و سس‌هایی كه همراه با غذاهای آماده مصرف می‌شوند، محرك اشتها، ترشح اسید معده و حركات سیستم گوارشی هستند كه این موضوع زمینه را برای پرخوری و بروز چاقی فراهم می‌آورد. در رستوران‌هایی كه غذاهای آماده سرو می‌شود، غالباً غذاها از پیش آماده شده و در طول روز گرم نگه داشته می‌شوند به همین علت احتمال آلودگی در آنها افزایش می‌یابد.

وی افزود: به هنگام سرخ كردن برخی غذاهای آماده، درجه حرارت غذا به بالاتر از نقطه جوش می‌رسد و در چنین درجاتی بعضی مواد مغذی موجود در غذا به مقدار زیادی كاهش می‌یابد. همچنین هضم این مواد در دستگاه گوارش به علت چربی بالای آنها مختل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha